Rainbow mountain

23 januari 2017 - Cusco, Peru

Holaa!!!

Na toch wel 2 weken alles rustig aan gedaan te hebben. heb ik gister mijn eerste hike gemaakt. En wat voor een! Ik kan nu nog steeds zeggen dat dit het zwaarste maar misschien ook wel het mooiste is wat ik ooit heb gedaan.

De rainbow mountain, hier ook wel bekend als Vinicunca. De naam komt uit het Quechua, de belangrijkste voertaal van het Inca- rijk, en betekent ‘de zeven kleuren berg’. De Rainbow Mountain komt aan zijn regenboogkleuren door verschillende mineralen zoals: koper, ijzer en malachiet die hier in de grond zitten. Vinicunca is een beschermd natuurgebied, waardoor de grondstoffen niet gebruikt mogen worden en de regenboogkleuren kunnen blijven bestaan. Deze trek zelf is nu denk ik ook pas 1,5 jaar geopend en pas kort hiervoor ontdekt.

Mijn dag begon vroeg. Om 3 uur werd ik op het meetingpoint verwacht, waar ik uiteindelijk om 3.30 werd opgehaald.. echt peruaans.
We zijn met zijn 14e allemaal verschillende nationaliteiten en 1 ander nederlandse, Michelle. Die ik van de week op school al had ontmoet en samen deze trekking geboekt.

Na ongeveer 3,5 uur rijden kwamen we aan bij een 'restaurantje'.
Rijden hier in de bergen is echt verschrikkelijk. Smalle wegen. Een combi van asfalt,zand en stenen. Geen vangrail en super scherpe bochten waardoor je geen tegenliggers aan zie komen. Gelukkig heb ik een heel groot gedeelte liggen slapen.
Na ontbijt en wat uitleg gaan we op pad.

Het pittige aan deze klim is dat het ontzettend hoog ligt. Je start op 4000 meter en het hoogste punt is 5035 meter.
De klim zelf duurt 3,5 uur en dan nog ruim 2 uur terug naar beneden. Ik geloof dat ik er zelf wel bijna 4 uur over heb gedaan om boven te komen.
Onderweg loop je continue in een super mooie omgeving, veel alpaca's en ook veel locals die eten en drinken verkopen en een paard aanbieden om je naar boven te brengen. Maar goed voor mij gold vanaf t begin dat ik alles lopend wilde doen.
Ik geloof dat ik onderweg alle emoties heb gehad.. van genieten tot er echt helemaal doorheen zitten en het huilen nader stond dan t lachen. Zeker de laatste 300 meter waar ik uiteindelijk nog ruim een uur over gedaan heb. Ontzettend veel last gehad van de ijlen lucht, benauwd, duizelig en misselijk.. serieus een aantal keer overwogen om een paard te nemen. Zeker toen t nog begon te sneeuwen. Dit gelukkig maar even.
Regelmatig kwam ik op zulke punten ook mensen van de groep tegen zodat we even samen pauze hielden en elkaar motiveerde en met een beetje hulp van de cocabladeren..
En dan uiteindelijk..YES!! Geweldig gevoel om uiteindelijk boven te komen.. waar ondertussen alweer de wolken waren weggetrokken en je kon genieten van een prachtig uitzicht!
Voor iedereen die hier ooit een keer komt. Dit is echt een aanrader!!

Vandaag lekker rustig aan gedaan en me voorbereid op mijn volgende trek (4dagen) die morgen gaat beginnen. Jungle trail naar de machu pichu

Tot snel!! Xxx

1. Debby:
    Goedemorgen!
    Weer een heel avontuur, super gaaf!
    Ben benieuwd naar je Jungel avontuur!!
    Oeoeoeoeoeaaaaa (dat was Tarzan, die wacht al op je )
  2. Ingeborg:
    23 januari 2017
    Hoi Nicole, wat ziet het er allemaal superleuk uit zeg! Heel mooi daar, je maakt zoveel dingen mee die je nooit meer gaat vergeten...geniet ervan!
  3. Marieke:
    23 januari 2017
    Trots op jou! Wat kan ik me voorstellen dat je er helemaal klaar mee was!! Op naar je volgende trek!

Have fun! Xxx
  4. Mama:
    23 januari 2017
    Hoi Nicole, na je zware tocht met inhoud van zoveel emoties. Blij je toch lachend en gezond op de foto te zien.( of was deze voor je tocht )? ik wist al wel dat je een doorzetter was en het paard liet voor wat het was,ondanks de grootte verleiding! Ik ben benieuwd wat de volgende dagen je weer voor moois gaan brengen? Hopelijk toch iets minder heftig. Dikke kus X
    P.s hier winterse taferelen de schaatsen worden langzaam aan uit de kasten gehaald en weer ondergebonden. Tot de volgende blog.
  5. Oma:
    23 januari 2017
    Hoi Nicole.....respect....wel schitterend....kijk al uit naar je volgende verslag....groetjes...
  6. Willy:
    23 januari 2017
    Weer 'n mooi verslag en mooie foto's.
    Wat n grote belevenis maak je mee, fantastisch!
    Kijk vol ongeduld uit naar je nieuw verslag.
    Geniet met volle teugen van je nieuw avontuur de komende dagen. X
  7. Sylvia:
    Heej kanjer!

TROTS OP JOU!!
    De foto's zijn ook heel erg mooi en duidelijk hoor!
    Kon ik maar even bij je zijn
    Wat had ik het graag in real life gezien, uiteraard vanaf het paard had ik je aangemoedigd
    Heel veel plezier en succes met de volgende tocht, lekker de spierpijn eruit lopen...
    Love ya!
  8. Annet Plomp:
    23 januari 2017
    Ha Nicole, geweldig om te lezen! Respect voor je doorzettingsvermogen, maar dat kende ik al van je toch? Veel plezier en doe voorzichtig!
  9. Monique:
    23 januari 2017
    whowwwwwwww, kanjer. You did it!!!!!!!!!!!!!
  10. Marlijn:
    23 januari 2017
    Prachtig Nicole, je bent een bikkel! Geniet van alles :-)
  11. Linda:
    23 januari 2017
    Super vet en super stoer!
    Blijf genieten en leuke dingen doen! Kus xx
  12. Jenny:
    23 januari 2017
    Wat een doorzetter Super maar zoveel moois er voor terug geweldig
    xx
  13. Janneke:
    23 januari 2017
    Gaaf!! Leuk om virtueel mee te kunnen kijken. Veel plezier verder!
  14. Rob van Tilburg:
    24 januari 2017
    Echt super gaaf Nic
    Dikke 10 voor je
  15. Yvette:
    25 januari 2017
    Hoi Nicole! wat een reis, erg leuk om het zo een beetje mee te maken. Geniet ervan!!!!
  16. Helene:
    27 januari 2017
    Wat heb je al veel gezien en meegemaakt .Nog heel veel reisplanner gr
  17. Helene:
    27 januari 2017
    Moet zijn reisplezier maar hij maakte er een ander woord van gr
  18. Conny:
    29 januari 2017
    Hallo Nicole superprestatie van je en wat een mooie foto,s weer
  19. Jeanine:
    1 februari 2017
    wauw Nicole, wat ontzettend gaaf allemaal, en prachtige fotoos, je ziet er goed uit.
    ben echt jaloers, ENJOY !!