Arequipa en puno

5 februari 2017 - La Paz, Bolivia

Hola!!

Allereerst is het iedere keer super leuk om jullie reacties te lezen!
Oh en voor ik het vergeet. Ik krijg heel veel complimenten en vragen over de gehaakte giraf die ik heb meegekregen.. super leuk en lieve collega's dit houd in dat ik dus bijna dagelijks wel even aan jullie denk..

Mijn dagen hier gaan super snel voorbij.
Afgelopen maandag heb ik een 3 daagse trek gedaan in de colca canyon. Dit is een canyon nog dieper dan de grand canyon.
De 3 daagse was redelijk relaxt dit hield in elke dag ongeveer 4 uur hiken. Gelukkig maar want die 4 uur was ruim voldoende!
De eerste dag was 1000 mtr dalen. Hier hebben we geslapen in een bergdorpje. Echt super! De omgeving is er echt erg mooi. De 2e dag hebben we in de canyon zelf gelopen en kwamen we langs verschillende dorpjes. Hier hebben we gezien hoe ze een groot festival voorbereiden. Oa het slachten en kaal plukken van de varkens.... voorlopig iig geen trek meer.
Aan t eind van de dag lekker aan t zwembad kunnen relaxen. Deze dagen ook weer zoveel mazzel gehad met het weer. Het regent hier af en toe een uurtje wel met fikse onweersbuien. Dit gelukkig in de avond. In tegenstelling tot bij andere mensen die ik heb ontmoet en in dit soort regenbuien gewoon nog onderweg waren.

Dag 3 was de 1000 mtr weer omhoog klimmen... na bijna 3 uur was ik blij dat ik boven was.. gelukkig ondertussen wel erg genoten van het uitzicht. ow en de condors, wat een mega vogels ondanks de afstand dat ik ze heb gezien.
Het hiken zelf gaat nu voorlopig wel even op pauze..

Met 2 andere ben ik daarna gelijk doorgegaan naar puno. Nog een busrit van 6 uur. En de eerste 'autopech' gehad. We zaten zonder benzine 10 min voor puno haha niet echt slim aangezien we net daarvoor door een dorpje waren gereden met genoeg benzinestations. Gelukkig duurde het 'maar' een uurtje voordat een andere bus ons op kwam halen en ondertussen vermaakt met een potje kaarten. Ik moet zeggen dat ik me altijd wel vrij relaxt voel en alles wat gebeurd maar over me heen laat komen. op de een of andere manier komt t toch wel weer goed. In tegenstelling tot andere reizigers die ik wel is ontmoet die dan snel chagerijnig of paniekerig zijn en hoe ik mezelf ook wel ken in nederland dus hopelijk kan ik dit thuis ook voortzetten.

In puno heb ik een dagtour naar de floating islands gemaakt in het tititacalake.
Dit zijn eilandjes die drijven en gemaakt zijn van modder (3/4 mtr dik) en riet.
Erg toeristisch maar wel bijzonder om te zien hoe ze hier leven.
Kledingdracht is ook bijzonder. Ze dragen extra wijden rokken zodat het lijkt dat je breedere heupen hebt, dit wijst op een goede vruchtbaarheid en ben je voor mannen extra aantrekkelijk. Het hoedje heeft een ook betekenis. Recht op het hoofd ben je getrouwd. Opzij: single en achter op het hoofd heb je een slechte relatie.
Hierna nog naar een ander eiland geweest, isla del taquile. Hier het dorpje bezocht geluncht. Dit is ook nog een erg oud dorpje en het eiland is super mooi.
Savonds was er in puno een religieus feest; virgen de la candelaria. Hier wordt de virgen 'zwarte madonna' geeerd.

De volgende dag, vandaag, vrijdag 3 feb neem ik afscheid van peru en reis ik naar bolivia. Heel toevallig, vandaag precies 1 maand aan het reizen.

1. Debby:
    6 februari 2017
    Wauw! Super gaaf weer allemaal!
    Mooie foto's, en de kleding met vele. Kleuren staat je super goed!
    Ben benieuwd wat je van Bolivia gaat vinden!
    X van ons
  2. Janneke:
    6 februari 2017
    Wat een belevenis! Veel plezier verder!
  3. Oma:
    6 februari 2017
    Na nachtje hard werken is het gezellig thuis komen als er weer verbal van jou op staat.....Pas een maand weg en al zo veel gezien en beleefd....maar hoe kan het nou dat jouw hoedje achter op je hoofd staat? En je haar wordt al Lang zeg...hoop je Snelling weer te horen...groetjes
  4. Willy:
    6 februari 2017
    Altijd weer zo gezellig om je reisverhalen te lezen.
    En wat heb je al veel gezien en gedaan!
    Groetjes vanuit Halsteren x
  5. Mama:
    6 februari 2017
    Hoi Nicole, wat een schitterende uitzichten en kleuren! En dan die mooie lokale bevolking. Gezellig ook dat je zo met andere reizigers samen kan meereizen. Ik hoop dat Bolivia je ook veel moois mag brengen. P.s lekker relaxt blijven!!! Lieve kus en tot je volgende belevenissen. Xxx
  6. Jenny:
    Hey Nicole,
    Wat is dat heerlijk om zo relaxt te kunnen zijn en alles maar laten gebeuren.
    Vasthouden hoor!

Foto's worden steeds mooier en alles zo kleurrijk. Mooie, gezellige tijd verder met de reis.
    Groetjes xx Jenny
  7. Judith:
    Haa Nicole!

Leuk om je blog weer te lezen!
    Wij denken ook veel aan jou! De foto's die op fb hebt gezet vd cavia's hebben indruk gemaakt Het hele team vindt het zo stoer van je en zo tof dat je het zo naar je zin hebt!

Veel plezier in Bolivia! Tot je volgende blog! X
  8. Judith:
    6 februari 2017
    Oja en een goed voornemen om dat relaxte gevoel vast te houden!! :D
  9. Lianne:
    Hoi Nicole,
    Wat ben jij aan het genieten ennnn... wij genieten met je mee.
    Prachtige foto's. Dat wordt nog moeilijk om de mooiste foto uit te kiezen. :)

Groetjes en lekker relaxt blijven!!
  10. Esther:
    6 februari 2017
    Heeey wereldreizigster, wat een geweldige ervaringen zeg! Prachtig! Super gave foto's, enne wat een bikkel ben jij zeg! Al die hikes op grote hoogtes! Respect!
    Jouw kuiten worden op de proef gesteld
    Vooral blijven genieten, ik kijk uit naar je volgend reisverhaal! Dikke knuf!
  11. Sylvia:
    7 februari 2017
    Heej lieverd!

Mooi verhaal weer! Lekker blijven schrijven en mooie herinneringen maken, zodat je die weer met ons kan delen...
    Heb je nu net zulke "grote" kuiten als ik na al die kilometers bergen die je hebt beklommen;-)
    Genietse nog van Bolivia
    Dikke kus
  12. Anita:
    7 februari 2017
    Hey Nicole!

Je hebt echt al veel gedaan en gezien in die maand dat je op reis ben! Fijn dat je t zo naar je zin heb!
    Je verhalen en foto's zijn indrukwekkend. Kzou wel een paar dagen met je mee willen reizen, maar beetje te ver weg om voor even te komen..;-)
    Super stoer dat je zoveel kilometers gelopen heb! Leuk hè, bergwandelen.. :-)
    Veel plezier en tot je volgende verhaal! Ik lees ze graag...

Groetjes van Anita
  13. Conny:
    8 februari 2017
    Hallo Nicole fijn om te horen dat het je goed gaat, wat een mooie foto,s en ervaringen leuk dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet en alles in het positieve oppak,ben benieuwd naar je volgende reisverhaal succes
  14. Helene:
    8 februari 2017
    Hallo Nicole weer genoten van je verhaal wat heb je al veel beleefd.Geniet er nog van. Kijk al weer uit naar het volgende verhaal gr
  15. Rob van Tilburg:
    9 februari 2017
    He Nicole
    Prachtige foto,s zeg
    Echt super leuk om je verhalen te lezen
    Zeker stoer al die wandelingen
    Hoe hoog zit je
    Heb je er geen last van
    Kijk al uit naar je volgende mail XXX
  16. Nelly:
    13 februari 2017
    Hoi Nicole eindelijk tijd gehad om je verslag te lezen en foto's te bekijken.
    Wat heb je veel gezien en meegemaakt in een maand tijd, gaaf hoor. Als je deze gevoelens vast blijft houden krijgen wij dus een nieuwe Nicole te zien over enkele maanden ben benieuwd.
    Morgen is het Valentijn, al een leuke Valentino ontdekt?
    Geniet van Bolivia en ik kijk uit naar volgende verslag.
    Liefs Nelly
  17. Marloes:
    13 februari 2017
    Wow Nicole wat een super gave reis ben je aan het maken! En wat een mooie plekken heb je gezien!
    Geniet ervan meis.
    X