Jungle trail

30 januari 2017 - Arequipa, Peru

Wauw vorige week maandag begonnen aan een onwijs leuke hike van 4 dagen naar de macchu pichu.

Op maandag weer vroeg opgehaald. Mijn 4 daagse trail was zo goed als prive. Met een ander meisje uit de us.
De eerste dag bestond uit mountainbiken, zo'n 3 uur de berg af. Zoo mooi tussen de bergen. Hierna zijn we gaan raften. Best spannend maar ook echt super. Tijdens al deze activiteiten andere groepen leren kennen, die we continue tegen kwamen en een aantal activiteiten samen mee deden. Super veel mensen leren kennen. Ook sliepen we elke avond in t zelfde hostel.
De 2e dag was een hike van 25 km. In de bergen en een beetje de jungle. Veel verschillende planten en fruit gezien. Smaakt hier ook allemaal zoveel beter dan in nederland. Veel kunnen proeven. Daarnaast ook een drank geproefd waar een slang in zat... het verhaal is zo. Omdat eeb slang continue een nieuwe huid krijgt en dus altijd jong is, jij ook altijd jong zal blijven. Proberen waard toch;) maar zo smerig gewoon pure alcohol. Daarnaast weer super mooi uitzicht gehad.
Op dag 3 begonnen we met ziplinen. Hierna weer een hele middag gewandeld naar al calientes. Het dorpje voor machu picchu. Die nacht vroeg naar bed want om 3.45 ging de wekker alweer om om 4.30 aan de tocht naar de machu picchu te beginnen.

Machu picchu is een (volgens mij tot nu de enige) stad van de inca's die door de spanjaarde nooit is ondekt en dus niet in vernietigd . In 1866 is deze stad per ongeluk ondekt door een goudzoeker.

En tja na 3 dagen de mazzel gehad te hebben met t weer begon het vandaag toch echt te regen, best balen. Eenmaal op de berg om 7.00 was het erg mistig.. uiteindelijk ook weer zo prachtig want binnen 30 minuten zag je de mist optrekken en hadden we een super mooi uitzicht.
Hier tot 13 uur genoten van alles.
Hierna weer naar beneden gelopen naar t dorpje waar ik later de avond te trein had.
Dit is het eerste moment geweest dat ik me echt verveeld heb. Bijna iedereen ging met de bus terug die al om 13 uur vertrok. Ik moest tot 18.30 wachten op mijn trein. Ondertussen was t ook alweer begonnen met regen dus veel te doen was er niet. Gelukkig had ik mijn whats app en met het thuisfront de tijd gedood:).

De volgende dag, vrijdag, was t tijd om mijn spullen te pakken en om nog van een aantal mensen in cuzco afscheid te nemen. Toch wel raar om na zo'n tijd weer door te gaan.
'Savonds had ik de nacht bus naar arquipa een rit van 10 uur, die weer erg vlot is gegaan.

Gister hier dus aangekomen. Mijn eerste contact met een hostel. In het begin een beetje wennen, maar idd al snel maak je contact met andere! Er zijn hier veel solo reizigers. Uiteindelijk met een aantal de stad verkend. Lokale marktjes, uitzicht punteb, bruiloften gezien. Het lokale eten wordt steeds makkelijker om te nemen en is ook echt super lekker. Alles is hier soort van biologisch dus er zoveel meer smaak aan t eten.
Hier via via nog 2 andere mensen ontmoet met wie ik nu even door ga reizen.
Vannacht start voor mij alweer een hike. Nu naar de colca canyon. Ben benieuwd. Na 3 dagen reis ik gelijk door naar puno wat mijn laatste stop zal zijn in peru.

Tot de volgende, xxx

1. Nelly:
    30 januari 2017
    Hoi Nicole het is hier nu 5:50 Uur en ik lees net je verslag voor een dagdienst. Zo te lezen ziet jouw leventje er nu veel beter uit. Geniet er maar lekker van. Leuk om je verslag steeds te lezen. Liefs Nelly xxx
  2. Marco:
    30 januari 2017
    Het lijkt wel wat op ons leventje hier toch? Ook regen.. Ok daar houdt de vergelijking op. Echt geweldig Nicole wat je allemaal beschrijft en meemaakt!
  3. Oma:
    30 januari 2017
    Hoi Nicole....wat kan jij blij zijn met je Keize er even tussenuit te gaan...al die belevenissen,uitzichten,mensen....geweldig....ook al mee genie ten door jouw stukjes...topple..
  4. Ingeborg:
    30 januari 2017
    Wat een geweldige ervaring! Super dat je allerlei andere mensen ontmoet, en zoveel ziet!
    En je blijft nu altijd jong, dus je kunt nog heel veel nieuwe reizen maken!
  5. Linda:
    30 januari 2017
    Goed te lezen dat je zoveel mooie dingen kunt zien en zo aan het genieten bent! xxx:)
  6. Sylvia:
    Heej lieverd,
    Leuk stukje weer en mooie foto's!! Genietse van je volgende tripje...
    Xxx
  7. Jenny:
    30 januari 2017
    Wat een mooie foto's, en weer zoveel beleefd en gezien bijzonder de drank met slang!
    Xx
  8. Monique:
    30 januari 2017
    Nicole wat een leuke blog weer. Het is echt heerlijk om zo met je mee te reizen naar al die mooie plekken en belevenissen,al is het wat later dan jou.
    Ben nu al weer nieuwsgierig naar de volgende blog
    Xx
  9. Mama:
    30 januari 2017
    Heej Nicole, je weet niet hoe fijn het is om weer mooie dingen van je te horen en te zien! Wat een supermooie tijd heb je door deze reis. Leuk ook om op deze manier met je mee te kunnen reizen.
    je reis brengt vast nog veel meer moois. Dus go! doe wel voorzichtig en Geniet intens. Dikke kus X
  10. Lianne:
    30 januari 2017
    Leuk om je verhalen te lezen en je prachtige foto's te zien.
    Blijf vooral genieten!
    Groetjes.
  11. Rob van Tilburg:
    31 januari 2017
    He Nicole
    Super leuk om je ervaringen te lezen
    Mooie ervaringen maak je mee
    Heb je voor de verdere reis nog iemand nodig om je rugzak te dragen haha
    Ik kijk uit naar je volgende mail
  12. Caroline:
    2 februari 2017
    Mooie foto's en wat een avontuur, leuk om te volgen!!
  13. Lizet de Vos:
    4 februari 2017
    Ohh wat super allemaal Nicole!!
    Wat een mooie foto's en leuk om je verhalen te lezen!!
    Blijf genieten.